2 Temmuz 2010 Cuma

GECE KÜTÜPHANESİ'nde "HERCULE POİROT" HAFTASI

Bir süredir tanık olduğum, özendiğim bir etkinlik görüyordum sevgili thalassapolis, birazşöylebirazböyle ve romankarakteri bloglarında. "Bir Haftada 3 kitap" projeleri hoş bir şekilde devam ederken,  seçtikleri 3 kitabı bir hafta içinde tamamlayıp bloglarında paylaşıyorlar. Şu sıralar bu projeyi biraz daha sadeleştirerek Nietzsche okuyorlar. Ardından Kafka haftası gelecek (elimde çok fazla bitmesi ve okunması gereken kitap olduğu için buna katılamayacağım maalesef). Ve..

Gelelim bana bu cümleleri yazdıran konu seçimine. 19-25 Temmuz haftası geldiğinde, okunacak 3 kitap Agatha Christie polisiyelerinin en meşhur dedektifi, benim sevgili Hercule'ümün serüvenlerine ait olacak.  Henüz Gece Kütüphane'sinde paylaşmaya fırsat bulamasam da nacizane bir Agatha Christie koleksiyoncusu vasfıyla, onun romanlarının ve hikayelerinin peşinden çok dolaşmış, tabiri caizse İstanbul'daki sahafların altını üstüne getirmiş biri olarak nazik davetlerini kabul ettim ve çok hoşuma gitti bu. Hatta koşarak kütüphaneye gidip Poirot'ya dair ne okuyacağımı da seçtim :) Her ihtimale karşı telefonumun hatırlatmasını da ayarladım. Hoş unutacağımı sanmıyorum ama dünya hali işte, belli mi olur?

İçeriklerine, daha çok bende uyandırdıkları duygulara dair yazmamak için kendimi zor tutuyorum ama şimdilik sadece kapakları eklemeyle yetinmem gerek. Agatha Christie-"Hercule Poirot" romanlarından okuyacaklarım;




POİROT haftasında görüşmek üzere.. :)

18 yorum :

  1. çok sevindim katılmana... Beş Küçük Domuz ve Koltuktaki Ölü'yü okumuş olmama rağmen aklımda kalmadı dediğim gibi heralde bir 20sene olmuştur okuyalı 90-91 yıllarında çok okudum Agatha Christie...Benim Agatha Christie kitaplarımın hemen hemen hepsi annemin evindeki kütüphanemde hala tam liste yapabilmiş değilim. Bende Beş Küçük Domuz'u tekrar mı okusam diye düşünüyordum. Hala Poirot haftası için ne okusam diye düşünüyorum, hiç okumadıklarımı okumayı istiyordum ama dediğim gibi büyük kısmını hatırlamıyorum. Hala düşünme aşamasındayım. Bu arada yazın ve Poirot resmin çok güzel olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Gece Gelen Ölüm, Şeytan Dönemeci, Ölüm Sessiz Geldi,Dersimiz Cinayet, Briç Masasında Cinayet ve Ve Perde İndi, hepsi beni oku diye tutturdular kitaplara bakarken ama bunlara karar kıldım sonunda.

    Projeyle ilgili eksik veya yanlış yazılmış bir şey varsa yazıda söyle lütfen. Yan taraftaki resmi de daha büyük hayal etmiştim ama biraz daha kesip biçmem lazım sanırım.

    POİROT haftası için tekrar teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. ben çok beğendim eksik bişiy yok bu tamamen kişisel bir şey blogunda nasıl durmasını istersen öyle tasarla senden kopya çektim bende siyah bir tasarım yaptım yalnız onu söyleyeyim... gerçi cinayet romanı kahramanını pembe yeşil falan tasarlanmaz sanırım :D

    YanıtlaSil
  4. Benimki biraz züppelikten arkaplana da uyar diye öyle oldu sanırım yani resim.

    Tanıtım yazımla ilgili eksik olmamasına sevindim. Yani şu an okuduklarınız ve okuyacaklarınız, nasıl işlediği hakkında.. :)

    YanıtlaSil
  5. aslında eksikliği Biraz Şöyle Biraz Böyle daha iyi bilir bende misafirdim ama Poirot haftası olunca ona da katılmadan edemedim ROman Karakteri ve Biraz Şöyle Biraz Böyle ev sahibi onlar daha iyi bilir :)

    YanıtlaSil
  6. Yazıyı okuduklarında yorumlarlar sanırım :)

    YanıtlaSil
  7. sanırım :)) bende burdan açıklayayım hem sana da fikir sorayım ben Ölümle Randevu- Cinayet Alfabesi'nde karar kıldım bunları okumamıştım 3. okuyupda hatırlayamadım Beş Küçük Domuz mu hiç okumadığım Acı Kahve yi mi okusam onu bilemiyorum ne dersin?

    YanıtlaSil
  8. Acı Kahve vasat bulduğum Christie'lerden,daha sonra okunsa olur :) Beş Küçük Domuz hakkındaki düşüncemi zaten biliyorsun, nefis..

    YanıtlaSil
  9. o zaman eski kitapları açmanın zamanı geldi :) benimde belli oldu kitaplarım darısı Biraz Şöyle Biraz Böyle ve Roman Karakteri nin başına

    YanıtlaSil
  10. evet onların neler seçeceğini merak ediyoruz şimdi :)

    YanıtlaSil
  11. Biblio, kesinlikle bir eksiklik falan yok. Deniz'in de dediği gibi sitende istediğin formatta yayınlayabilirsin. Amacımız birlikte kitap okumak ve paylaşmak :) Seçimlere gelince az önce Emrah'la konuştuk farklı kitaplar seçmemizin daha hoş olacağını düşünüyoruz. Sonuçta Emrah da ben de ilk kez okuyacağız Agatha kitaplarını. Bu bizim için bir avantaj oldu sanırım :) Benim kesin olmamakla birlikte şu an için Doğu Ekspresi ve Roger Ackroy aklımda olanlar.

    * Bu arada ismini bilmediğimizi farkettik :)

    YanıtlaSil
  12. Agatha Christie'leri ilk defa okumak hatırı sayılır heyecan ve güzelliktedir hakikaten, şanslısınız :)

    *özelden yazıcam o konuyu :)

    YanıtlaSil
  13. baktım ilk yazıya agatha chrıstıe, biraz aşağı indim cesaretin var mı aşka'yı gördüm..sanırım ruh ikizimsin:)))

    YanıtlaSil
  14. :)) denk gelmiş demek ki, ne güzel.. Hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, hoşgeldiniz misafirliğinizi heyecanla bekliyoruz, hep beraber konuşup kitapları belirlyelim. Mail atabilir misiniz bana?

    YanıtlaSil
  16. Hoşbuldum, ilginiz için çok teşekkürler. Ben de Poirot haftasının gelmesini dört gözle bekliyorum. Mailden görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  17. demek ki gri hücrelerimizi çalıştıracağız bu hafta:)

    YanıtlaSil
  18. Arkamıza yaslanıcaz ve gözlerimizi kapayacağız demek isterdim ama bu defa o düşünecek biz takip edeceğiz, yani en azından benim için öyle olacak tekrar okumalar. :)

    bu arada Çocukluğumuzdaki Çizgi Filmler ve Diziler arşivlerinizi biraz inceleme fırsatı buldum, harikuladeler. Çok güzel bir iş çıkarmışsınız,ellerinize sağlık.

    Hoşgeldiniz Gece Kütüphanesi'ne.

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.