14 Kasım 2015 Cumartesi

YALIN TUTKU Annie Ernaux

Yayın Evi: Cem Yayınevi
Basım Yılı: 1992
Sayfa Sayısı: 64

Alışılagelmiş romanlardan farklı olarak az ve öz konuşan, incecik bir kitap; Yalın Tutku. Annie Ernaux'un henüz okumadığım diğer kitaplarını da toplamama neden olan konsantre bir duygu anlatımı.

Çoğu zaman bu tutkuyu bir kitap yazıyormuşcasına yaşadığımı sanıyordum: Her aşamada aynı başarılı olma zorunluluğu, tüm ayrıntılarda aynı kaygı vardı. Hem de bu tutkunun sonuna kadar gidip 'sonuna' sözcüğüne belirli bir anlam vermeksizin, bunu yazmayı birkaç ay sonra bitirince ölecekmişim gibi, ölme zbenim için farketmez düşüncesine bile kapılıyordum. [sf 18]

Konusuna dair bir şeyler yazasım yok çünkü adı ve kapak resmi yeterince fikir veriyor. Bilinmedik bir kurgu değil, etkileyici olan bunu adeta sterilize bir şekilde apaçık ortaya koyuş biçimi.

Kitabı ortak bir kitap zevkini paylaştığımız sevgili Eren'in blogunda görüp merak etmiştim. Tekrar teşekkür ediyorum.

2 yorum :

  1. Biblio'cum ben teşekkür ederim:) kitabı beğenmene sevindim, gerçekten o kadar "yalın" bir kitap ki insan üstüne konuşmak istemiyor sanki, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitaplarını da çok merak ediyorum ♥

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.