8 Aralık 2010 Çarşamba

AV MEVSİMİ [2010]


 Tam kıvamında.. Bir film ancak bu kadar dürüst ve kıvamında olabilir. Şöyle ki; fragmanını izlediğimde koyu karanlık atmosferi ve müzikleriyle açığa çıkan gerilimi tüylerimi diken diken etmiş, güzel bir filmin yaklaşmakta olduğunu haber vermişti. Şimdi izledikten sonra onda bulduğumun tam da tanıtımında vadedilen dramatik polisiye olduğunu söyleyebilirim. 

Şehirden uzak, ıssız bir orman gölünde kesik bir kol bulunur. Cinayet masasının deneyimli polislerinden "Avcı" lakaplı Ferman (Şener Şen), onun gözüpek yardımcısı, oğlu gibi gördüğü "Deli" İdris (Cem Yılmaz) ve ekibe yeni katılan "Çömez" Hasan (Okan Yalabık) olayı araştırmaya başlarlar. Pamuk isimli genç bir kızın öldürüldüğü ortaya çıkar, olayın faili kızın sevgilisi "Asit" lakaplı Ömer (Rıza Kocaoğlu) gibi görünmektedir. Soruşturma sırasında kızın Adanalı zengin bir işadamı, Battal Çolakzade (Çetin Tekindor) ile evli olduğu öğrenilir ve "Av Mevsimi" ilerler..  

Filmin en büyük handikapı seyircinin kolaylıkla çözebileceği bir kurguya sahip oluşu denilebilir, eğer karakter odaklı bir hikaye görmeyi beklemiyorsanız tabii. Karakterlere gelince..



9 yorum :

  1. Biblio, uzun süredir bu kadar kaliteli bir yerli film izlemiştim. İzlerken gerilimi tam anlamıyla hissettim. Kurgu dediğin gibi biraz kolay çözülür türdendi. Ama oyuncular rollerinin hakkını fazlasıyla vermişler.

    YanıtlaSil
  2. Ben Çetin Tekindor'dan çok etkilendim, onu izlemek çok zevkli idi.

    YanıtlaSil
  3. Romankarakteri,

    Aynı fikirdeyim. İzlemesi keyif veren güzel bir filmdi.

    Judy Abbott,

    Birisi onun için "safi karizma" demiş. Doğrudur diyorum ben de.

    YanıtlaSil
  4. şener şen var, çetin tekindor var, cem yılmaz var.. Hala gidemedim ben.. sabırsızlanıyorum..

    YanıtlaSil
  5. Hepsinin toplamında izlenesi bir film var en önemlisi. İzledikten sonra da yorumlarınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bugün gördüğüm 4. yazı oldu! Nereyi açsam av mevsimi çıkıyor karşıma :)

    YanıtlaSil
  7. Şu an vizyonda, bundan doğal ne olabilir ki?

    Yazı bundan yaklaşık 5 gün önce sivrisinemada yayınlandı. Diğerlerini bilmiyorum ama üzerine emek verilmiş cümleler mevcut, bu müstesna film hakkında.

    YanıtlaSil
  8. Yazınızda da dediğiniz gibi Cem Yılmaz'ın sahnelerinde abartılar vardı. Mesela şarkı söylediği kahve sahnesinin sonunda Cem Yılmaz'ın iyice gözümüze batırılması gereksiz bir sahne olmuş. Son sahnede ölürken bence çok kötü bir oyunculuk sergilemiş. Surat ifadeleri yapmacık. Bir de film baya uzundu.
    Konuda yerine oturmayan yerler vardı yani bence. Hani polisiye olsun diye olmuş yoksa gerçek bir olgu sunamamışlar. Bunun dışında dediğin gibi ben de çok beğendim müzikleri ve görüntüleri. Sanırım bu zamana kadar çekilmiş en iyi polisiye, tabii Türk sineması için. Eline sağlık güzel bir yazı olmuş, ben de dayanamadım kendi yorumumu yazmadan geçip gidemedim :) Kendi blogama bu tarz geçici filmleri yazmayı seymiyorum ama insan görüşlerini bildirmezse de deliriyor böyle başkasının bloguna uzun uzun yorumlar döşüyor :p Kusura bakmayın.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Kütüphanemizdeki gezintiniz ve kıymetli yorumunuz için teşekkür ediyorum.

    İyi veya kötü, sağlam veya sabun köpüğü her türlü film üzerine bilgi verilmesinin faydalı olduğu kanaatindeyim.

    Her zaman bekleriz, görüşlerinizi duymaktan memnuniyet duyarız efenim.

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.