15 Aralık 2010 Çarşamba

AGATHA CHRİSTİE OKUMALARI_3 "Bilinmeyen Hedef"

Yayın Evi: Altın Kitaplar Yayınevi
Basım Yılı: Mart 2010
Sayfa Sayısı: 270

Nihayet Agatha Christie Haftası okumalarının son kitabını bitirdim ve haftayı ciddi bir gecikmeyle de olsa (15 gün kadar) kapatabilmekten mutluyum kendi adıma. Bilinmeyen Hedef'e gelirsek..

Kesinlikle klasik bir Agatha Christie polisiyesi değil. Bir casus hikayesi olarak başlayıp sonuna doğru biraz basit bir şekilde çözülüyor.

Hilary Craven, kızını kaybetmiş ve eşinden ayrılmış genç bir kadındır. Altüst olmuş psikolojisiyle intihar etmeye karar verir ve uyku hapları satın almak için birkaç eczaneye girip çıkar. Bu sırada Gizli Ajan Teşkilatı diyebileceğimiz kişilerin dikkatini çeker ve ona bir teklifte bulunurlar. İngiltere'nin bazı ünlü bilimadamları ve dahileri tek tek ortadan kaybolmaktadır. Bu bilimadamlarından birinin karısı, eşini bulmak üzere İngiltere'den ayrılmış, bindiği uçak kaza geçirmiştir ve ölüm döşeğindedir. Hilary'den fiziksel olarak çok benzediği bu kadının yerine geçmesi istenir. Genç kadının yardımıyla esrarengiz kaybolma olaylarının arkasında yatan sır açığa çıkacaktır.

Bilinmeyen Hedef, Agatha Teyze'mizin neden yazdığına çok da anlam veremediğim deneysel kitaplarından biri. Onun klasik tarzına alışık olan okuyucuları için ciddi bir hayalkırıklığı denilebilir. Kısaca Christie okuyacaksanız çok daha iyi alternatifleriniz var diyorum.

.
.

4 yorum :

  1. Canım Biblio eline sağlık... İlginç bir kitaba benziyor 1954 yılında yayınlanmış o yüzden benim okumama bir süre daha var, sırası gelince okuyacağım o zaman yine konuşuruz:) Sevgiler...

    Bu arada blogunda kar yağıyor çok güzelll :)

    YanıtlaSil
  2. Agatha teyzenin böyle casusluk romanı denemeleri olduğunu bilmiyordum, ta ki Büyük Dörtler'i okuyana kadar. O fena değildi ama bu olmamış anladığım kadarıyla.

    YanıtlaSil
  3. Yazılarım yayınlandıktan hemen sonra yorumunu görmek ne güzel sevgili Deniz'cim :) Kronolojik sırayla ilerlediğin Christie yazılarını okumak benim için bir zevk, merakla bekliyorum yenilerini.

    Ben biraz yağmur kar delisiyim, o yüzden bu çok hoşuma gitti, hemen yaptım. İstersen senin harika kitapçı dükkanına da yağıverir ;)

    YanıtlaSil
  4. Judy Abbott,

    Büyük Dörtler buna göre çok daha başarılı ve cidden bir çok kişinin sevdiği bir kitap. Benim favorilerimden değilse de o ayrı bir konu tabii :)

    Gece Kütüphane'sine ziyaretlerin ve yorumların için ayrıca teşekkürler.

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.