15 Temmuz 2016 Cuma

TAM BENİM TİPİM Simon Garfield


Yayın Evi: Domingo Yayınları
Basım Yılı: 2012
Sayfa Sayısı: 339

Yazı karakterleri ve onların etrafında gelişen dünyayı, ilk metal baskı harflerinden, bilgisayar fontlarına uzanan yolculuğun ayrıntılarını, ufak sırlarını anlatan; fotoğraf, resimler ve çizimlerle zenginleştirilmiş bir kitap.

Bilgisayarla ilk tanıştığım zamanlardan beri yazıtipleriyle oynamayı çok seven biri olarak, onlara dair anlamları okumak hoşuma gitti. Hangi yazıtipi nerede kullanılmalı, en sevilen fontlar, hiç hoşlanılmayanlar, bazı markalarla özdeşleşen karakterler, fontları oluşturan ilginç insanlar v.s. konuya merakı olanların kütüphanesinde bulunması gereken bir kitap diye düşünüyorum. 

Kitaba dair daha ayrıntılı, uzun bir yazı okumak isterseniz bu linkten ulaşabilirsiniz.


2 yorum :

  1. Bibliocum bu yazını nasıl görmemişim? Halbuki instagramında kitabın resmini gördüğümden beri merak ediyorum bu kitabı, fontları ben de hep merak ederim, kitapta windings tarzı fontlara yer vermemiş sanırım, onları da merak ediyorum aslında.. sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Eren'cim, dediğin gibi %99 yazı karakterleri üzerine, semboller işaretler v.s. yok diye hatırlıyorum :)

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.