11 Kasım 2016 Cuma

BA Birhan Keskin

Yayın Evi: Metis Yayınları
Basım Yılı: 2011
Sayfa Sayısı: 47

Bu kitaptaki şiirlerin her birine bir, Şubat'a üç kalp. 💓💓💓
Penguen II, keza.
Birhan Keskin'in en iyi şiirlerinden mürekkep, 'dilinde yarım bir hece gibi kalmış' Ba.

Sana sarılmış kalmış ilk günüm ben. Böyle demişim o gün 
bugün öyle diyor. 
(...)
İçimde bir parça; ne kopuyor, ne ölüyor.  [SHE LEFT HOME, sf 9]  

Dünyanın bir yerinde, burada, 
bir göl öylece duruyor. 
Mavi eflatun bir sabah 
Dünyanın bir yerinde 
Kendini yavaş yavaş kuruyor.  [Ferah Âyini, sf 25]

Mutfakta çayın sesi demlenir
Sabah, benim sesimden sonbahar
Senin sesinde bir çocuk
Ev mutludur halinden, pötikarelenir. [Evin Halleri, sf 30]

Aşk ve maraz, ihanet ve yara, ömür ve hafıza; dünyada bulunmanın bahaneleri, dünyada bulunmanın halleridir. işte bunlar üstüne düşünüyorum, kaç zamandır, burada, bu dingin bahçede, bu sessiz odalarda. “Sana gelmek için ağrımı uyandırmaya çalıştım ama olmuyor. Mayalanmış o, mantarlanmış, beni bilmiyor.” Çok zamandır bunlar: Sessiz ayaklarım, sessiz konuşmalarım, sessizlikten neredeyse unuttuğum nefeslerim, iççekişlerim. Ellerim, çiçekler, bahçe. Burada, Kırklar’da bu sakinlikte. [Dümen Suyu, sf 46] 

 

6 yorum :

  1. Çok güzel ya ... mutfakta çayın sesi demlenir ... nasil bir anlatimdir bu cok etkileyici geldi bana bende siirleri cok seviyorum. SEVGILER

    YanıtlaSil
  2. Birhan Keskin şiirlerini çok merak ediyorum. Bir türlü denk gelip de edinemedim. Kitaplığımda olması gereken bir şair sanıyorum. Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazılar fikir olabilir o halde. Keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  3. Birhan Keskin'in Fakir Kene ile Kim Bağışlayacak Beni'sini okumuştum, diğer kitaplarını da almak istiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumadığım bir Fakir Kene kaldı benim de. Kitaplığımda sırasını bekliyor.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.