15 Kasım 2016 Salı

DOKUZA KADAR ON Özdemir Asaf

Yayın Evi: Yapı Kredi Yayınları
Basım Yılı: 2014
Sayfa Sayısı: 105

Özdemir Asaf, birkaç vurucu dizeden oluşan birçok şiirini bildiğim, kelime oyunlarını sevdiğim bir şair benim için. Fakat bugüne kadar nedense herhangi bir kitabını almamıştım. Bir sahaf alışverişinde, nasılsa iyi şiir diye, içeriğini çok araştırmadan Dokuza Kadar On'u aldım. Kitap, Doğan Hızlan'ın Özdemir Asaf şiirleri seçkisi imiş. İçinde şairin pek meşhur şiirleri var, birçoğu da çok güzel ama ondan böyle bir parça yeterli gelmedi bana. Yayınlanma sırası ile tüm kitaplarını okumak istiyorum.

Açılmış bir gül kadar bütündür solmuş bir gül.
Dalından başlayan bahçeleri düşündürür
Soğumuş özlemlerin uzak kuytularından
Kucaklar bir kadını, bir anıya öptürür.
Yalnızlığın yorgun ılık uykularından
Alır onu tomurcuk günlerine götürür. [Gülden Gelen, sf 79]



Bir gözde saklanmış yalanı
Bir gözde okuduğundan 
Bakmaz kendi gözlerine bile 

(...)

Bir zamanlar güldüğünü 
Anımsar 
da..

Yoğurur hüzün'ün çamurunu
Avuçlarında.

[Yalnız'ın Durumları, sf  101-102]

4 yorum :

  1. ben bu kitabı ilk kez görüyorum ya diğerlerini de alırsanız yorumlarınızı okumak isterim bilgi iiçin teşekkürler
    iyi geceler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özdemir Asaf'ın şiirine dair biraz bilgi edinmek için fena kitap değil. Elbette şairin külliyatını okuduğum zaman Gece Kütüphanesi'ne de eklerim. Sevgiler.

      Sil
  2. Çok güzelmiş, bir kaç cümle nasıl da böyle yoğun duygular uyandırabiliyor, müthiş..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azla çoğu bu kadar iyi anlatan başka şair bilmiyorum, muhakkak vardır ama Özdemir Asaf en iyisi benim için, onları tanıyana kadar. :)

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.