31 Ekim 2013 Perşembe

ELMAYI YILAN ISIRDI _ Agatha Christie

Yayın Evi: Altın Kitaplar
Basım yılı: Ekim 1992
Sayfa Sayısı:173

Agatha Christie'nin benim için en güzel romanlarından biri Elmayı Yılan Isırdı, Ekim ayında yaptığımız Tekinsiz Bir Agatha Christie Okuması 'nda temel kitabımızdı. Bir defa daha okuma fırsatım oldu ki uzun zamandır bu nevi şahsına münhasır kitabın esrarengiz, renkli ve dramatik havasını yeniden teneffüs etmek istiyordum.

Cinayet romanları yazarı Ariadne Oliver, Londra'ya yakın küçük bir köy olan Woodleigh'e arkadaşını ziyarete gittiğinde, çocuklar için düzenlenen bir Cadılar Partisi'ne katılır. Parti, çeşitli eğlencelerle geçip bittiğinde, çocuklardan birinin ortada olmadığı farkedilir. Joyce isimli kız, 'elma avı' oyunu için kullanılan kovalardan birindeki suda boğulmuştur. 

Ariadne, cinayetin çözümü için kadim dostu Hercule Poirot'dan yardım ister..

Michael Garfield'ın eski bir taş ocağına inşa ettiği bahçesini, bir su perisine benzeyen Judith'i ve orman perisini andıran Miranda'yı, Rowenda'nın partisindeki oyunları, Ariadne'nin incire dönüşünü ve buna benzer bir çok ayrıntısıyla bu kitabı çok seviyorum.

Tekinsiz okumamız devam ederken kitabın film uyarlamasını da eş zamanlı olarak izledik sevgili arkadaşım thalassapolis'le. Düşkün olunan kitapların filmleri genelde hayalkırıklığı uyandırır ama bu defa öyle olmadı. Hallowe'en Party filmi de şahaneydi.  

Elmayı Yılan Isırdı için, içimden geçenleri uzun uzun anlatacağım bir yazı planlıyordum ama ayrıntılara daldıkça ertelemeler de peşinden geldiği için birkaç kelime ile de olsa Gece Kütüphanesi'ne eklemek istedim. Okuduysanız zaten güzelliğini biliyor olmalısınız, henüz tanışmadıysanız da böyle harikulade bir kitabı ilk defa okuyacağınız için çok şanslısınız.

Bilmemek daha iyidir. Hiçbir zaman bilmemek. Her şeyi olduğu gibi bırakın. Oraya buraya giderek sorular sormayın. [sf 142?]


5 yorum :

  1. çok istiyorum okumak fakat bi türlü başlayamıyorum agatha ablamıza :) bi kitabnını okumuştum onu da çook sevmiştim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir başlayınca bırakamayabilirsin de :) hangi kitabıydı okuduğun merak ettim.

      Sil
  2. Merhabalar,

    Şimdiye kadar Agatha Christie'nin bir çok kitabını okudum.Tarzına ve zekasına gerçekten hayran oldum.Bu siteyi keşfettikten sonra da burada yazılan kitap incelemeleri ve tavsiyeler üstüne de bir sürü kitabını okudum ve gerçekten hepsinde aldığım tat şahaneydi.
    "Elmayı Yılan Isırdı"yı kendi kendime bahaneler üreterek daha önce okumamıştım :) ama sizin yazınızdan etkilenip okumaya karar verdim,sonra da filmi izledim.Çocuk kurbanlardan pek hoşlanmasam da bu oldukça iyiydi.

    Güzel yazılarınız ve önerileriniz için teşekkürler :) Blog'u takip etmeye devam edicem.Zira çok hoş ve sempatik bir konseptiniz var.

    YanıtlaSil
  3. Bir süredir bu siteyi takip ediyorum ve çok güzel kitap tavsiyeleri ve kitap incelemeleri gördüm.Hepsi de çok hoşuma gitti.Bir Agatha hayranı olarak onun çok fazla kitabını okumuş olmama rağmen bu kitabını daha önce okumamıştım.Sizin yazınızı okuduktan sonra kitabı okudum ve izledim.Güzel yazılarınız ve kitap incelemeleriniz gerçekten insanı çok cezbediyor :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu zarif yorumlarınız için teşekkürler. Gece Kütüphanesi'nde sizi ve sizin gibi kitapseverleri ağırlamaktan mutluluk duyuyorum. Sevgiler.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.