31 Ekim 2013 Perşembe

SONUNDA ÖLÜM GELDİ _ Agatha Christie

Yayın Evi: Altın Kitaplar
Basım Yılı: Ağustos 2013
Sayfa Sayısı: 285

Agatha Christie'nin doğuda; Mısır, Suriye, Irak gibi ülkelerde geçen romanları, hikayeleri azımsanmayacak kadar çoktur, birçoğu da hayli başarılıdır ancak bu romanın onlardan çok farklı bir özelliği var: Sonunda Ölüm Geldi, milattan önce 2000'lerde, eski Mısır'da geçtiği kurgulanan bir roman.

Daha önce yine sevgili arkadaşım thalassapolis'le yaptığımız bir Agatha Christie Haftası'nda bu kitabı okumuştuk ve  Firavun Ağacı ismiyle yazısını yayınlamıştım. O sebeple bir defa daha uzun uzun anlatmayacağım.
Türkçe'ye ilk defa 1964 yılında Firavun Ağacı adıyla çevrilmiş, 4000 Yıl Önce İşlenen Cinayet (1977), Yılan İçini Döktü (1978) basımlarının ardından orijinal ismi ve tam çevirisiyle Sonunda Ölüm Geldi, 2013 yılında Altın Kitaplar tarafından tekrar basıldı. 

Firavun Ağacı'nı 2003 yılında, Beyazıt'taki bir sahaf-kitabevinde bulmuştum. Kamış kalem almaya gittiğim sahaflardan çıktıktan sonra Karadeniz Kitabevi'ne uğradığımda, kitabevi sahibi her zamanki nezaketiyle elinde bulunan tüm eski basım Christie'leri ortaya çıkarınca, hızlı bir eleme yaptığımı hatırlıyorum. Sonra eve dönerken otobüste okumaya başladım ve çok şaşırdım. Sahte Agatha Christie'lerden birini mi aldım diye endişelenmiştim çünkü kitap çok farklıydı. (Christie'ler çok sattığı için bazı uyanık yayınevleri başka yazarların kitaplarını Agatha Christie adı altında basmışlar bir dönem ve sahte Christie'ler çıkmış ortaya.) Bu kitap, Agatha Christie tarzının hayli dışında olmasına rağmen ilk göz attığımda büyülenmiştim güzelliğinden, otobüste hissettiğim o heyecan dün gibi aklımdadır. Benim için halen en iyi Christie'lerden biri.



4 yorum :

  1. Eşinin mesleği gereği birçok doğu ülkesi gezdiğinden oralarda geçen mystery'ler yazdığını okumuştum bir yerde. Bu henüz fırsatını bulup el atamadığım kitaplarından biri. Çevirisi/editi güzelse bu baskısıyla okuyabilirim. Bazısında komik hatalar var ve okurken yoğunlaşamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni çeviri-tam basımlardaki hatalar gitgide düzeliyor. Bu kitapta fazla bir sorun olmadığını söyleyebilirim.

      Sil
  2. Kitapta dedektif karakteri varmi diger kitaplarinda oldugu gibi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, yok. Ama cinayeti çözmeye yaklaşan kişiler var.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.