13 Kasım 2010 Cumartesi

AGATHA CHRİSTİE OKUMALARI

Okuduğum fakat elimde olmayan birkaç Agatha Christie vardı. Tüyap'tan almaya niyet etmişken,  Kitapyurdu'nda Altın Kitaplar %30 indirimli olunca vazgeçtim. Dün kitaplarım geldi. Çok tatlılar, çok ciciler, pırıl pırıllar, yalnız bir tanesinin sırtında ufak bir yırtık olunca değişim için geri göndermek durumunda kaldım.
Kitapyurdu'ndan uzun zamandır alışveriş yapmamıştım, 3-4 sene evvel sipariş verdiğimde kitaplarımı haftalar sonra göndermişlerdi ve içime fenalık gelmişti beklemekten :) Şimdi kendilerini yeniledikleri anlaşılıyor. Bu defa 4 gün içinde elimdeydi ve gayet ilgili ve kibar bir yaklaşımları oldu. 

Bu kitapların gelmesiyle birlikte roman olarak 3 eksiğim kaldı Christie'den Ve Ayna Kırıldı, Cinayet Reçetesi ve Meçhul Düşman. Hikaye kitaplarından ise Ölünün Aynası ve Hercule Poirot İz Üzerinde bende yok. Cinayet Reçetesi ve Hercule Poirot İz Üzerinde'yi çok yakın arkadaşlarımda varolduğu için almamak gibi bir gaflette bulunmuştum bir zamanlar. Ve Ayna Kırıldı'yı kütüphanede bulup okudum, sahaflarda izine rastlamadım. Meçhul Düşman son dönemde çizgi roman olarak NTV yayınlarından basıldı ama roman haliyle bulacağımı ümid ediyorum bir gün. Ölünün Aynası hakkında hiçbir fikrimin olmadığı tek Christie sanırım. Yine de bu son gelenlerle birlikte listem bir hayli hafiflemiş görünüyor. Bir de Türkçe'de basılmayan hikaye ve derleme kitapları var ki Agatha Teyze'mizin, Altın Kitapların kısa zamanda onları da dikkate almasını diliyorum:


Problem at Pollensa Bay HP, PP, HQ
Poirot Investigates  
Parker Pyne Investigates PP (Emekli Binbaşının Macerası, Zengin Kadının Derdi, Kaygulu Kocanın Hali,Bedbaht Kadın,İstanbul Yolunda Bir Macera, Saadet Bürosu)
The Listerdale Mystery
The Regatta Mystery HP, JM, PP
The Mystery of the Blue Geranium, and other Tuesday Club Murders 
The Underdog and Other Stories_Two Thrillers
Double Sin & Other Stories HP,JM
Surprise! Surprise!  (Öykü derlemesi, eski öykülerden)
13 for Luck! (Öykü derlemesi, eski öykülerden)  
13 Clues for Miss Marple  (JM Öykü derlemesi, eski öykülerden) 
The Golden Ball & Other Stories

Sadece eksik hikaye kitaplarını değil, Agatha Christie'ye ait herşeyi bassalar çok daha iyi olur tabii. Şiirlerini, Mary Westmacott adıyla yazdığı duygusal romanları ve Harlyquin Tea Set gibi koleksiyon kitaplarını.. Polisiye romanlar kraliçesinin hakkında yazılan çok az kitap var Türkçe'de maalesef. Fuarda Christie standının önündeki izdihamdan yola çıkarsak hepsi peynir ekmek gibi kapılır, okunur tahmin ediyorum. 

Agatha Christie popularitesini sonuna kadar hakeden bir yazar. Şaşmaz bir paralellikle Gece Kütüphanesi blogunda en çok okunan yazı da yine Hercule Poirot Haftası'na ait. Tadı damağımda kalan çok güzel bir zaman dilimi olmuştu benim için. Sıradaki kitaplarımla birlikte, Poirot Haftası gibi yenilerini de yakın zamanda yapacağımızı umuyorum. 


9 yorum :

  1. Muhteşem görünüyorlar ! Geçtiğimiz hafta kitapyurdu siparişimde Noel'de Cınayet'i aldım, okumak için sabırsızlanıyorum. Yeni bir haftaya her zaman varım :)

    YanıtlaSil
  2. Harika! Deniz'in Llosa haftası var sanırım, sonrasında bir programı yoksa tarih belirleyelim o zaman. :)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle, hatta sanırım dayanamayıp şimdiden mesaj atıyorum Deniz ve Emrah'a :)

    YanıtlaSil
  4. Olur, yine çok güzel olacağını umuyorum. Bu kitaplarla gerçi bana hafta değil ay lazım ama belki ayrı ayrı iki hafta yaparız. Mailden kararlaştıralım.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Biblio muhteşemsin ve ısrar ediyorum o kitabı sen yazmalısın.

    Agatha Christie haftasına her zaman varım ;) mail kutuma bakmadan yorum yazıyorum yakın zamanda olacak gibi.

    Ve sevgili Biblio sana kocaman bir özür borçluyum sanırım. Hatırlarsan sana Gizli Düşman'ın baskısını sormuştum ve Meçhul Düşman adı ile eski bir baskısı olduğundan bahsetmiştin. Epey bir süre internette araştırınca bir sitede buldum ve aldım. İnternet ortamında tekti sanırım :( sende olduğunu sanıyorum. Hatta Llosa'dan sonra okumayı planlıyordum. Senin sayende buldum. Ama sende olmadığını görünce üzüldüm.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Yazmayı unuttum fotograf muhteşem olmuş...

    YanıtlaSil
  7. :) Teveccühün için teşekkür ederim Deniz'cim.

    Meçhul Düşman'ın baskısını bulmana bir parça da olsa vesile olmak ne güzel. Çizgi roman harici bir baskısı olduğundan da emin olmuş oluyorum böylece. Eminim bir yerlerde beni bekleyen bir tane de vardır.

    Benim kitaplardan bir kısmı eski baskı ve adları değişik olduğu için bir ara kafam çok karışmıştı hangisi var hangisi yok diye, geçenlerde yeniden düzenli bir liste yaptım ve bunların olmadığı açığa çıktı. Bundan sonra daha dikkatle aricam inşallah. :)

    Fotoğrafın görüntü kalitesi için özür diliyorum aslında, biraz daha sabredip makinayı bekleyemediğimden, ceple çekilen ancak bu kadar oldu.

    YanıtlaSil
  8. Şimdilik kitaplarını topluyorum. İnş. diziyede el atarlar.Bence Altın kitaplar sadece kitaplarını değil dizisini de çevirip piyasaya sunsa satış yapar. Hallmark kanalında yayınlandığında izlediğim kadarıyla gayet güzel serisi vardı.

    YanıtlaSil
  9. Harika bir dizidir hakikaten, aynen katılıyorum.

    Hoşgeldiniz Gece Kütüphanesi'ne.. Değerli yorumlarınızın devamını gelmesi dileğiyle..

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.