25 Kasım 2010 Perşembe

MYSTERY CASE FİLES 7; 13th SKULL [Kasım 2010]

Saklı obje oyunları biraz geç keşfettiğim ama atlamalı zıplamalı bir çok oyuna yeğlediğim bir tarz benim için. Şaşmayan bir sadakatle Agatha Christie üzerine araştırmalar yaparken "Death on the Nile" oyununu buldum ve hayli beğenince bu tür oyunlar serüvenim başlamış oldu. Aslında alışması güç bir yapısı var türün ama; başta garip gelen durağanlığı ölçüsünde de dinlendiriyor, sukûnet veriyor insana. Temel mantık, bir resim içerisine gizlenmiş nesneleri bulmak, oyun bunun üzerine kurulu. Ancak son zamanlarda öyle çok sevildi ki bu usûl, saklı obje sahnelerinin yanısıra macera, zeka bulmacaları v.b. unsurları da içeren bir çok yeni oyun geliştirildi. Bu, nispeten birkaç yönlü oyunlar içinde bence en başarılı seri Mystery Case Files. Yedinci oyunun çıktığı bugünlere gelene kadar kaydettikleri büyük aşamayı serinin ilk oyunlarına bakınca çok net görüyorsunuz. Görsel sanatlarla yakından ilgili biri olarak, görüntüleri el yapımı çizimlerin üzerine inşa etmeleri ayrıca hoşuma gidiyor.


Huntsville ( MCF 1), Prime Suspects( MCF 2), Ravenhearst (MCF 3) daha sonra gelecek olağanüstü oyunların habercisi imiş fakat MCF oyunlarından ilk oynadığım  Return to Ravenhearst (MCF 5) idi ve tesadüfen en iyisine denk gelmiş bulundum. Bahsettiğim macera ve bulmaca unsurları bu oyunda iyice açığa çıkmıştı. Çizimleri ve efektleri inanılmaz etkileyiciydi. Bu oyundan sonra esrarengiz, büyülü bir masal alemi; Madame Fate (MCF 4) ve karlı görüntüleriyle beni mest eden Dire Grove'u da çok sevdim. Hayran hayran  mekanlarını seyredip oynadıktan sonra, bir çoğunu duvarkağıdı ve kes-yapıştır malzemesi olarak kullandığım Dire Grove'dan bu yana bir sene geçti ve birkaç gün evvel Mystery Case Files nihayet yeni oyununu piyasaya sürdü; 13th Skull..

Heyecanla beklediğim oyunumu hatırı sayılır bir keyifle oynarken üzerine birkaç kelam ederek güzel görüntülerini paylaşmak istedim.. Buyurunuz. :)










8 yorum :

  1. Sevgili Biblio Oyun mevzusunu epey bir süre önce rafa kaldırdım çok da severim hele bu görüntüler hevesimi uyandırdı eşimi kandırıp onun oyun alışkanlığını değiştirsem diye hain planlar kurmaya başladım ;) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Özellikle Christie'nin saklı objelerini seversin diye tahmin ediyorum Deniz'cim, bu oyunlar cidden nefis :) Bulmak açısından yardıma ihtiyacın olursa burdayım biliyorsun.

    YanıtlaSil
  3. gözlerimi şaşı etse de bu oyunlara bayılıyorum. ben de bugünlerde "the phantom of the opera" gizli obje oyununu oynuyorum, pek zevkli:)

    YanıtlaSil
  4. Onu geçenlerde bitirdim, güzeldi ama favorilerim arasına giremedi gene de. Tam liste sağ altta.

    YanıtlaSil
  5. Benim de favori serim Mystery Case Files ve return to ravenhearst; yeni oyunu sabirsizlikla bekliyorum; cizimler cok ilham verici; muzik de oyle; hikaye de cok ilginc oluyor...:)

    YanıtlaSil
  6. Evet, yine kışı bekliyorlar sanırım yeni oyun için. MCF en iyisi. :)

    YanıtlaSil
  7. MCF'nin yeni oyunu Shadow Lake'i oynadın mı? ben onu oynadıktan sonra bu karlı havada oynaması çok zevkli olacağından Dire Grove'u tekrar oynamaya başladım:) bu arada senin banner'ini da orada buldum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shadow Lake'i oynadım ama çizimleri öncekiler gibi degildi sevmemedim o yüzden. Dire grove'dan çok şey çıkıyor o açıdan, son polisiye okumalarımız da nasiplenmişti :) Returrn to Ravenhearst'la beraber en iyileri serinin benim için.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.