5 Kasım 2010 Cuma

TÜYAP KİTAP FUARI 2010

Bu fuar ziyareti daha önce hiç olmadığı kadar düzenli ve hızlı oldu benim için, hâlâ bunun şaşkınlığı içerisindeyim :) Gidiş dönüş toplam 3 saat, dolaşma da yine aynı şekilde 1,5 saat sürmüş. Hangi yayınevinin nerede olduğunu daha önceden belirlediğim, listelerimi de sıkı tuttuğum için girmemle çıkmam bir olmuş gibi. Ama mahşerî çocuk kalabalığının uğultusu ve engelleriyle başetmeye çalışırken böylesi  daha iyi oldu. Nokta atışları şeklinde istediğim kitaplara baktım, bir çoğunun (indirimleri dahil) internetten edindiğim fiyatlardan daha fazla olduğunu görünce 33 kitaplık listemden sadece 5 kitap aldım.

Görme Biçimleri_John Berger (Metis)
Bir Aşk Söyleminden Parçalar_Roland Barthes (Metis)
Mantissa_John Fowles (Ayrıntı)
Abanoz Kule_John Fowles (Ayrıntı)
Parfümün Dansı_Tom Robbins (Ayrıntı)

Fowles okumalarına devam hevesiyle, Fransız Teğmenin Kadını da henüz okunacaklar sırasında beklerken, şimdilik sadece Abanoz Kule'yi alacaktım ama Mantissa öylesine güzel bir kapak resmine ve renge sahipti ki dayanamadım. Parfümün Dansı ise uzun yıllardır adını bildiğim, okumak istediğim ama nedense bir türlü sıra gelmemiş bir kitaptı. Daha önce Fowles'in Koleksiyoncusu da öyleydi benim için, okuduğumda fazlasıyla beğenmiştim, bu defa da benzer bir beklentim var Tom Robbins'in kitabından. Kapağıyla beni cezbeden bir de Villa Meçhul vardı aynı yazarın romanlarından fakat belli bir tanışıklıktan sonra kendisine yönelmeyi daha uygun buldum. Kitap alırken ani kararların zararını çok görmüş biri olarak temkinli olmayı öğreniyorum zannedersem. :)

Metis ve Ayrıntı Yayınları indirimlerini makul düzeyde tutmuşlar. Ayrıca Metis'tekiler hayli ilgili ve güleryüzlüydü. Can Yayınları'nın kitaplarının fuarda paketli oluşuna hiçbir zaman anlam verememişimdir. Bu sene de aynı şekilde, eksideydiler. Altın Kitaplar'a ise esef etmek gerek ki eğer bir parça daha özenli fiyat belirleselerdi onlardan alacağım 11 kitap mevcuttu, kitapyurdu ya da hepsiburada'dan almaya niyet ederek vazgeçtim.

Bu sene 4. salonun bir kısmı Sahaflar'a ayrılmış, el yazmaları, eski gazeteler, dergiler v.s. içeren  hoş sergiler vardı. Bu dönem sahaflardan Ellery Queen yada John Dickson Carr aramaya niyetlenmiş biri olarak kendilerine dair bir iz bulamadığımı ifade etmem lazım. Gerçi Christie'den başka polisiye okumak hep zor gelmiştir bana ama  denemekte fayda var diye düşünüyorum.

Kitap fuarlarının özellikle Tüyap'ın havasına bayılsam da, bu seferkinin alışveriş açısından çok da mantıklı olmadığını söylemem lazım. Ama aklımdaki kitaplara dokunup, bir parça okumak ve kesin kararlar vermek yönüyle faydalı oldu benim için. Yalnız hafta içi ilk birkaç günden sonra gidilmez olduğuna kesin kanaat getirmiş bulunmaktayım. Kitap fuarlarını ve çocukları çok seviyorum ama bir arada değillerken..  :)
.

15 yorum :

  1. ben de gitmek istiyorum ama izdiham olur diye tırstım biraz bu sene :( sahafların olduğu bölümü gezip çıkmayı düşünüyodum,beyoğlu'ndaki sahaf festivali kadar güzel miydi,çizgi romanlar var mıydı ve sırf o bölümü gezmek için o kadar yol tepmeye değer mi sence ? :) fikir verirsen çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. Her şey bir yana almayı düşündüğünüz kitaplara göz atabilmek ve arada hesapta olmasa da güzel kitaplarla karşılaşıvermek zahmete değer diye düşünüyorum. Şanslısınız İstanbul'da olmakla. ( Laf aramızda buradaki özensiz va az katılımlı ( iyi yayınevleri bakımından)fuara fuar bile demiyorum ben. :))
    Teşekkürler kıskandırdığınız için :)

    YanıtlaSil
  3. Keyifli, güzel okumalar,
    Tüyap'a gidememenin kırgınlığını böyle yazıları okuyarak geçiştiriyorum :)

    33 kitaptan 5'ini alabilmek az bir şey değildir.Okuma açısından yararlıdır da...

    YanıtlaSil
  4. Unicorn,

    Sahaflar bölümü fuarda var olduğunu duyduğumda çok meraklanmama rağmen, gidip gördüğümde beni hayalkırıklığına uğrattı açıkçası. Çok az kitap ve az çeşit vardı, genelde Osmanlıca eserler mevcuttu. Çizgiromanlara gelince sanırım sadece bir sahafta gördüm kendilerini ama dikkat çekecek denli çok değildiler. Beyoğlu Sahaf Festivali'ne gidemedim ama çok methini işitmiştim, buradakiler çok cılız kalır sanırım onun yanında. Bence o bölüm yani fuarın sahaflar kısmı daha yapım aşamasında :), ilerleyen senelerde daha kapsamlı olur tahmin ediyorum.

    İzdihama gelince kalabalıktan ve gürültüden çok da rahatsız olan biri olmamama rağmen çok bunaltıcıydı, binlerce çocuk vardı etrafta. Yürüyemiyorsunuz, istediğiniz tezgaha ulaşamıyorsunuz v.s.

    N.Narda,

    İstanbul'daki fuarlar içinde de çeşit ve nicelik açısından Tüyap gibisi yok hakikaten. Alışverişten ziyade o havayı solumak için gittim ama curcunadan buna da pek fırsat olmadı. Gene de güzeldi tabii yazıda belirttiğim üzere.

    Yorumlar için ayrıca teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. la luna bir yer,

    Teşekkür ediyorum, Gidemediğim için Beyoğlu Sahaf Festivali ile benzerî bir sızıyı hissediyordum ben de. Tüyap'a dair bir kaç kelamla bunu hafifletebildiysek ne mutlu. :)

    Fazla rakamsal olacak ama Evde Okunmayı Bekleyen 21, Alınacak 33 kitap varken, +5 ideal oldu benim için. Önemli olan almak değil okumak deyip duruyorum kendime. :))

    Yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. yazıya rastlamışken sahaflar bölümüyle ilgili bildiklerimi paylaşayım.)
    bu sene tüyap' a sadece 10 sahaf alındı (aynı sahaflar sahaf festivaline de katılmışlardı),yani sahaf festivalindeki gibi fazla sayıda sahaf yoktu dolayısıyla çeşitlilik azdı, ama içerik olarak taksimdekine kıyasla daha seçilmiş, ayıklanmış kitaplara yer verdiler. seneye daha deneyimli olurlar ve organizasyonu yapanlar umarım tüm sahafları davet eder, şahane olur cidden.

    YanıtlaSil
  7. Minyatür bir bölümdü hakikaten. Bilgiler için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  8. tüyap kitap fuarını iple çeken hatta gün sayan kendini oarada kaybeden ben 2 senedir maalesef gidemiyorum:(( geçen sene gidemedim bu sene inşallah giderim diyordum ama yine olmadı:(
    hatta ne hazindir ki taksimdeki sahaflara gitmek için 3 arkadaş sözleştik son dakika benim işim çıktı gidemedim yine çok içime oturdu...
    bi kaç kişiden daha uydum bu yıl fiyatlar o kadar uygun değil diye.Ben nette d&r dan alıyorum kitaplarımı hem diğer web sitelerinden hem de kendi mağazasından bile daha uygun oluyor fiyatları.

    YanıtlaSil
  9. Kısmet olmuyor bazen, bir de uzakta olunca daha zor tabii.

    Hepsiburada'nın enteresan bir şekilde iyiydi fiyatları kitap açısından ama kitapyurdu son dönemde indirim yapmış bir hayli. Şimdi tekrar ona dönüş yapmayı düşünüyorum ben. D&R, Pandora, İdeefixe hepsini kıyaslamıştım Tüyap'tan önce, en uygunu kitapyurduydu, çok güzel ayraçlar da geliyor kitaplarla birlikte. :)

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Biblio Abanoz Kule ve Parfümün Dansı benimde istediğim kitaplar yorumlarını merakla bekleyeceğim sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Rüzgarın Gölgesi'ne takılıp kaldım,onu atlatırsam umarım diğerlerini de yakın zamanda okuyup üzerlerine birkaç kelam etmek nasip olur. Jacob'un Odası'na yazdım ama buradan da söyleyeyim, yazın çok etkiledi beni, ayrıca teşekkür ediyorum Deniz'cim.

    YanıtlaSil
  12. Metin Kıraça7 Kasım 2010 13:49

    Yazınız için teşekkürler. Ben de gitmeyi düşünüyordum ama ağırlıkla kitap almak için gidecektim, eğer fiyatlarda anlamlı bir fark yoksa o kadar yol tepmeye deymeyecek yazınız sayesinde anladım. Ayrıca uzun süredir bulamadığım Orhun yazısı ile ilgili kitapları orada da bulamayacaktım zaten muhtemelen.

    YanıtlaSil
  13. Faydalı olabildiğimize sevindim. Fiyatların son birkaç senedir bu şekilde olması Tüyap'a gitme hevesini kırıyor biraz. Sahaflar geliştiğinde belki daha hoş bir hale girebilir. Ve hakiki indirimler yapmaya başladıklarında..

    YanıtlaSil
  14. bu sene çok çocuk vardı , otobüslerle akın akın geldiler, fuar alanı patlayacak filan sandım kalabalıktan. şükür biz bu sene erken gidip erken dönebildik, memnunum aldığım kitaplardan, tam 14 tane :)

    YanıtlaSil
  15. Herhalde ben de hiç bu kadar çok çocuğu bir arada görmemiştim, yürümek bile mümkün değildi bahçede. Bana kalsa salı günü gidecektim ama olmadı.

    Kitapların adlarını yazmanı istesem çok şey mi istemiş olurum? Merak ettim.

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.