22 Temmuz 2011 Cuma

EL YAZISINDAKİ SIR_Melih Arat

Yayın Evi: Hayy Kitap
Basım Yılı: 2008
Sayfa Sayısı: 208

El Yazısındaki Sır, adından da tahmin edilebileceği üzere bir yazı deşifre kitabı. Daha çok bu konudaki amatörlere yönelik bir başlangıç noktası da diyebiliriz.

El yazısından karakter tahlili konusu oldum olası ilgimi çektiğinden kitaptaki ipuçları da hoşuma gitti. Örnek metinler üzerinden çalışmalar ve öğrendiklerinizle kendinizi sınayabileceğiniz mini testler içeriyor. Sayfa düzeninde sağ ve sol kısımlardaki boşluklar, yazı eğimi ve şekli, yazım hızı ve baskısı, ayrıca bazı özel harfler üzerinde durulmuş. Bunların haricinde ünlü yazar ve şarkıcıların el yazılarından tahliller içeren bir bölüm bulunuyor.

En ilginci ise meşhur seri katillerin el yazı örnekleri ve imzalarının yorumlandığı bölüm. Yorumların -kişiler zaten bilindiğinden dolayı- ne kadar orijinal olduğu tartışılır ama o yazı örneklerini görmek açısından hayli ürpertici ve enteresandı.

Kitabı okurken doğal olarak kendi el yazı örneğim yanımdaydı. Okuduklarımı yazımın üzerinde düşünmek ve bazı çıkarımların ne kadar doğru olduğunu görmek hoşuma gitti. Eski zamanlardaki yazılarımın şekilleri üzerine de düşündüm bu arada ve onlardaki sonuçlar da aynı şekilde doğruydu. Yani el yazısının gelişimi, kişilik gelişimi ve ruhsal yaşam ile elbette ki doğrudan bağlantılı. Bu açıdan kitabı çok sevdim. Daha ayrıntılı ve detaylı olabilirdi ama başta da dendiği gibi bu bir "giriş" kitabı. Yine de gayet iyiydi.



17 yorum :

  1. ne kadar değişik bir kitap okumuşsun. lisedeyken bir öğretmenimiz yapmıştı bize böyle bir test. tabii bütün sınıf olayı gırgıra vurdu ama ilginçti. listeye ekleyeyim bari :)

    YanıtlaSil
  2. :) İnsanı tanıma yönünde ipuçları veren böyle şeyleri seviyorum. Yani sadece yazıya bakıp bazı şeyler söyleyebilmek esrarengiz güçlere sahip olmak gibi.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Biblio,

    bu konu ile ilgili, yani el yazısı ile karakter tahlili mevzusunda hangi kitapları önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle bu kitabı almalıyım! :) Tavsiye için teşekkürler Biblio :)

    YanıtlaSil
  5. Bir ara bir bayan vardı; grafolog bilmem kim, TV'de çok çıkardı,dikkatle dinlerdim konuşmalarını...Melih Arat da İzmirli,o bayan da İzmirli idi hatırladığım kadarıyla.Bayanla tanışmak isterdim doğrusu:)

    Melih Arat'ı ise "danışman" kimliği ile aşırı atik,insanın hayatında iradesinin geçemediği durumlar hiç olmazmış gibi, eğer ister ve çalışırsa zirvelerin zirvesine çıkmak kolaymış gibi yazdığı makalelerinden dolayı sevemedim :))Ama hala bir-iki makalesi arşivimde durur.(Gerçi geçenlerdeki bir makalesinde o da itiraf etti; şans faktörünün varlığını:))

    Danışmanların adetidir, tümüyle paylaşmazlar bildiklerini kamu ile.Tattırıp piyasa oluştururlar:))

    YanıtlaSil
  6. Musa,

    Tuncel Altıköprü'nün Yazı ve Karakter isimli kitabı konu hakkında bir adım daha ileride diyebilirim.

    NiluferY,

    Rica ederim. Okuyunca da beklerim yorumlarını.

    N.Narda,

    Zeynep Bornovalı mı acaba? Kadıköy'de bu konuda bir ofisi varmış ve İzmirli.

    Son cümlene katılıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Tam benlik, aldım listeye. Çoook teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Benim yazı tipim farklılık gösterebiliyor yani nereye yazdığım kime yazdığım çok önemli...
    Bazen eğik bazen de dümdüz oluyor... Ben dengesiz miyim acaba :)))

    YanıtlaSil
  9. HATIRLADIĞIM KADARIYLA BEMBEYAZ SAÇLI VE YAŞLI BİR HANIMDI. İSMİ DE KESİNLİKLE TANIDIK. BÜYÜK İHTİMALLE O. DAHA O ZAMANLAR ( BENİM TVLERDE GÖRDÜĞÜM 1O YIL OLMUŞTUR)POLİS VB.NİN BU KONUDA ONA BAŞVURDUĞUNU SÖYLEMİŞTİ.KONUŞMALARINI ÇOK BEĞENMİŞTİM...

    YanıtlaSil
  10. Kitapçı Kız,

    Yazının yazıldığı mekan ve yazım hızı çok etkiliyormuş diye yazıyor kitapta. Yalnız eğiklikle alakalı şöyle bir şey var: sola eğik yazı geçmişe yönelik düşünceleri, sağa eğik yazıysa geleceğe ilişkin planları yansıtırmış. Düz olunca da kontrollü bir ruh hali.

    N.Narda,

    Zeynep hanım da uzun yıllardır bu işle uğraşıyormuş. Kitabı filan var mı bir bakmak lazım.

    YanıtlaSil
  11. sanırım insanların farklı olması gibi beyindeki kıvrımların da farklılığı "yazıyla" görünür bir hal aldığından karakter tahlili mümkün oluyor. fizyonomi ise insan yüz ve bedenin şekli ve anlamı üzerine durur .ilgilenenler bu kitaba bakabilirler.
    "İnsan Tanıma Kılavuzu" (Murat Toktamışoğlu, Cengiz Alkış)

    YanıtlaSil
  12. Öneriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. O zaman benim geleceğe yönelik kontrollü bir ruh halim varmış :))

    Teşekkür ederim :)))

    YanıtlaSil
  14. Ayaküstü analiz gibi mi oldu :)) Rica ederim.

    YanıtlaSil
  15. Bir de "Lie to me" diye bir dizi vardı. Mimiklerden yalanları sezme falan. İzledikten sonra dikkat ettim yalan söylerken bedenimin o tür istemsiz hareketleri olsa da kendimi tutabiliyorum farkında olduğum sürece. Bu tip şeylerde de bilinçli biri o tip tahlilleri atlatabilir biraz uğraşla. Para basmaktan kolaydır nasılsa. Cinayet kitaplarına göre cinayet işleyen katiller gibi bunları bellemiş dolandırıcılar da çıkabilir. Dikkat etmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi merak ettim, bakacağım en kısa zamanda.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.