16 Temmuz 2011 Cumartesi

ZEUS: MASTER OF OLYMPUS [2000]

 Bir dönem gece gündüz başından ayrılmadan oynadığım Pharaoh'tan sonra İmpressions Games'ın ona benzer yeni oyunları olduğunu keşfettim. Pharaoh'ta (ve devamı olan Cleopatra'da) Mısır'da bir medeniyet kurarken Nil kıyısındaki tarlalarda ekip biçiyor, piramitler inşa ediyorduk. Harikulade evler, rüya gibi bahçeler, papirüs işleme merkezleri ve altın madenlerimiz vardı.

Zeus: Master of Olympus'ta mantık aynı olmakla beraber ana konsolu çok daha kullanışlı hale getirmişler ve tapınak inşa etmek çok daha kolay, ticaret yolları açmak için de sadece bir limanınız olması yetiyor. Ve elbette oyunu Yunan medeniyeti olarak inşa ediyorsunuz. Hipodrom, meydanlar, çok işlevli pazar yerleri, tiyatrolar, üniversiteler v.s. Zeus'un artıları.

Oyunun temelinde savaş gayesi olmaması en ciddi tercih sebebim. Böyle yapıcı, üretici strateji oyunları çok daha eğlenceli bana göre.  Hem göz zevkine, hem de zekanıza hitap ettiği ve bunu pozitif yönde yaptığı için daha doyurucu. Tabii isterseniz oyunun savaş içeren bölümlerinden birini de oynayabilirsiniz.

Zeus'un her tarafını kurcalayarak suyunu çıkardığım için, şu sıralar eklentisi Poseidon'a başlamak üzereyim. Sonra bir de Çin medeniyeti var. :)

Başta Pharaoh olmak üzere bu harikulade oyunları mutlaka oynamanızı tavsiye ediyorum.



9 yorum :

  1. Oyun oynamaktan sıkılmasam, eminim oynardım, ismi yeter :))

    YanıtlaSil
  2. Ah ah ne günlerdi canım Biblio'm ertesi günkü epigrafi dersine yetişmesi gereken yazıtlar beni beklerken Pharoah'ın başından kalkamamak :) Ancak ne var ki ben Zeus'u, Caesar (Bunların Roma versiyonu) ve Pharaoh kadar sevmemiştim ki Yunan Medeniyetinde uzmanlaşmış biri olarak. İlk göz ağrım Caesar hala bir başkadır nazarımda.

    Pharaoh'un müzikleri de ayrı bir güzeldir. Hele bennu şarkısını çok severdim. Hala mp 3 playerımda durur :)

    Bu tarzı seviyorsan bilmiyorum denedin mi Rise of Nations'u da tavsiye ederim. Pharaoh'ı kurup oynasam mı ne etsem ;) Cesar maalesef elimde mevut değil :(

    YanıtlaSil
  3. francesca mckennitt,

    Görevleri yapmaktan sıkılmaya vakit olmuyor.

    Deniz'cim,

    Pharaoh çok özel benim için de, o kadar çok oynadım ki onu. Müzikleri ayrıca insanı alıp götürüyor hakikaten. Ben de hani insanlar gelip evlerine yerleşirken çalan bir acıklı müzik var ya, onu tekrar tekrar dinlerdim. Adını da Çölde Trajedi koymuştum hatta :))) Şimdi baktım da youtube'da varmış: (http://www.youtube.com/watch?v=FAT2XCdIsVU&feature=related)

    Ceasar 3 hoştu, çabucak bitti. 4'ü yükledim hiç sevemedim, o kocaman binalar felan bu tarz oyunların 3D halleri bana hoş gelmiyor.

    Rise of Nations'ı oynamadım ama Civilization oynardım, benzer sanırım. İçinde çok savaş var mı? :)

    Ayy, Pharaoh oynamana çok sevindim bu arada :)

    YanıtlaSil
  4. Deniz'cim heyecandan son cümlene bakmamışım, istediğin oyunu söylemen yeter. :)

    YanıtlaSil
  5. Ya müzikleri başlı başına şahane evet sanırım izne ayrılınca oynayacağım :)

    Caesar'ım olmasını isterdim ;)

    Bu arada oyunların bence en önemli özelliği İngilizce sözcük haznesine katkılarıdır. Lettuce, fertil, barney gibi :)

    Bir de Pharaoh'ın en hoş yanı sokakta yürüyen insanların üzerine tıklanınca konuşmaları en çok da taşıdığı sepetten yakınan marketçi çocuklar hoşuma gider :)

    Bu arada Rise of Nations da savaşmak senin tercihin. İstersen gayet barışçıl olabilirsin. Ben oynadığım dönemde Almanca çalışmanın ve Hitler okumamamın etsiyle sanıyorum atom bombası atarak tüm dünyayı fethetmiştim :S

    YanıtlaSil
  6. Pharaoh'ta bir sevdiğim şey de yiyeceklerin istiflenmesi, incirler , etler, balıklar.. üstüste veya yanyana minik minik çok şirin duruyorlardı. Dediğin gibi konuşmaları da çok hoş :) Zeus+Poseidon'da da tiyatro oyuncuları ve üniversitedeki eğitim çok komedi. :))

    Ceasar için mail gönderdim canım. Rise of Nations'ı da bir ara oynamam gerektiği anlaşılıyor. Atom bombası he :)))

    YanıtlaSil
  7. Bence zeus, pharaoh, civilization vb müptelalık yaratan oyunlar, ne kadar yoğun olursam olayım oynamaya izlemeye doyamıyorum. İşin garibi Pharaoh görüntü kalitesi çok kötü olmasına rağmen insan grafiklere odaklanamıyor, görevleri yapma heyecanıyla. Civilizationda da en eskisi en iyisi şeklinde bir gerçek var bence. Favorim civilization ama pharaohda ayrı :)

    YanıtlaSil
  8. Bağımlılık konusuna kesinlikle katılıyorum. Bitmesi çok fazla vakit alan bir tür bu.

    Pharaoh'un görüntüleri ise en az Zeus ve Poseidon kadar iyiydi, ekran çözünürlüğü ayarlanınca. Ama Civilization I deyince piksel piksel görüntüler geliyor aklıma. :) Oyunda yoğun savaş unsuru sevmediğim için en eskisi değilse de bence en iyisi Pharaoh.

    YanıtlaSil
  9. Strateji oyunlarını severim.Age Of Mythology delisiyim.Bunu da deneyim bakalım.

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.