17 Mayıs 2012 Perşembe

SHAKESPEARE OKUMALARI [16-31 Mayıs 2012]


Agatha Christie, romanlarında dahi İngiliz yazar Shakespeare'ın söz, şiir ve motiflerinden bir hayli faydalanmıştır.  Hatta en iyi kitaplarından birini Iago kompleksi üzerine kurduğunu da söyleyebiliriz. Lady Macbeth ve üç cadısı, Fırtına'nın Ariel ve Prospero'su, Romeo'nun ilk aşkı Rosalind v.b. Shakespeare karakterleri kitapların içinde sıklıkla karşımıza çıkar. Shakespeare'a Christie yorumunu her zaman büyük bir zevkle okur, çeşitli şair ve yazarlardan gocunmadan ilham almasının ne kadar hoş bir şey olduğunu düşünürüm. 

Sevgili arkadaşım Deniz'le, birlikte okumaktan büyük mutluluk duyduğumuz Christie'lerin yanısıra başka yazarları da paylaşmaya karar verdik. Öncelikle yaklaşık iki hafta sürecek bir zaman zarfında  Shakespeare okuyacağız. 

William Shakespeare'ın on-oniki kadar oyununu ve sonelerini bir dönem okumuş, içlerinden bazılarına fena halde sarmıştım. Hamlet, Macbeth, Othello, Romeo ve Juliet gibi. Elbette daha çok zihnimde kalanlar da onlar. Bu okumamızda Hamlet ve Macbeth'i tekrar gözden geçirmek, Huysuz Kız, Onikinci Gece ve Fırtına'yı da yenilemek istiyorum. 

Deniz'le yine keyifli, güzel bir okuma serüvenine başlıyoruz. Daha nice Shakespeare kitaplarını da birlikte okuyacağımızı umuyorum.

Bize katılmak isterseniz kapımız açık her zamanki gibi. 
Yazı ve yorumlarınızla da okumalarımıza dahil olursanız mutluluk duyarız.


Önceki okumalarımıza göz atmak için: 

Agatha Christie Okumaları [Eylül 2011]
Agatha Christie Kış Okumaları [15-31 Aralık 2011]
Agatha Christie Haftası [23-30 Nisan 2012]



8 yorum :

  1. Çok heyecanlıyım nice nice güzel okumalara Canım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok hevesliyim canım. Fırtına'ya başladım, çok güzel gidiyor. Nicelerine. :) İyi ki varsın. ^.^

      Sil
  2. Merhaba,ben David Safier'in Aniden Shakespeare romanını okudum.Sonrada Shakepeare in Love filmini izledim.Şimdi Shakespeare ile ilgili yazılmış kitapları okumak istiyorum.İnternette aradığımda hep yazarın kendi yazdığı romanlar çıkıyor yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shakespeare'ın yazım zenginliğine neden birebir vakıf olmayasınız ki?

      Othello, Macbeth, Hamlet ve Romeo&Juliet başlangıç için mükemmel oyunlar.

      Sil
  3. Bir ders içeriği için Shakespeare adına araştırma yaparken blogunuza rastgeldim:) Shakespeareli günleriniz bol okumalarınız mutlu huzurlu olsun :))

    YanıtlaSil
  4. Yıllardır okumak istiyordum.Hangi günü beklemişsem! Okulun kütüphanesinden bulabildiğim oyun kitapları ile Shakespeare okumalarına başladım.Düşündüklerim ve düşündürdükleri için gezinirken bloğunuzla karşılaştım.Çok hoşuma gitti,ellerinize sağlık,bundan böyle takipçinizim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazmışsınız, teşekkür ederim. Güzel okumalar diliyorum. Hoşgeldiniz.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.