2 Ağustos 2010 Pazartesi

MARY AND MAX [2009]


Uzun zamandır izlemediğim kadar iyi bir stop-motion animasyon filmiydi. Avusturalya yapımı Mary and Max'ın yönetmeni Adam Elliot, gerçekten çok sağlam bir iş çıkarmış. Bir mektup arkadaşlığı üzerine kurulan hikaye son derece hoş ve şirindi.  Görüntüler ve geçişler mükemmeldi.

Mary'nin mektubunda sevdiği şeyler arasına yazdığı "ıslak horoz kokusu"na bir hayli güldüm. İnce ve zeka dolu espriler, kahve tonları üzerine sıradışı renklere sahip filmin hikayesi yazılırken, iki karakterin hayatlarının santim santim planlanmış oluşu çok hoşuma gitti. Hem gerçekçi ve hüzünlü, hem de bir hayli neşeli, tam olması gerektiği gibi, izleyicisinin kalbini fetheden bir film, Mary and Max.  Mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum.


Mary and Max üzerine, değerli yazar arkadaşım fafatuka'nın daha ayrıntılı bir inceleme yazısını okumak isterseniz, lütfen buradan buyrun.


2 yorum :

  1. teşekkür ederim, ayrıntılı bir inceleme yazısı diye yazıma bağlantı vermişsiniz ama ne yazık ki filmin güzelliğini cümlelerine katamadığım bir yazı oldu o. üzerinde biraz daha çalışmak gerekiyor. hele ki yakın zamanda yazıştığım, sinemayla ilgili bir blog yazan arkadaşın bir iki önerisini okuyunca yazılarla ilgili düşüncelerim daha netleşti. neyse, bunları daha ayrıntılı bir şekilde sadece sivri yazarlarına özel açılacak forumda yazarım, orada tartışırız inşallah.

    öte yandan, daha güzelini de sizin yazabileceğinizi düşünüyorum, sivri'de yazılan filmler sadece bir yazarın tekelinde olacak diye bir şey yok biliyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  2. Benimkinden daha uzun ve yeterli gördüğüm için öyle yazmıştım. Ama hakikaten bu öyle güzel bir film ki dediğiniz gibi üzerine daha fazla çalışmayı da hakediyor.

    Forumumuzu merakla bekliyorum, bahsettiğiniz düşünceleri de. Teveccühünüz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.