11 Ekim 2012 Perşembe

KIŞ BAHÇESİ _ Kristin Hannah

Yayın Evi: Pegasus Yayınları
Basım Yılı: 2011
Sayfa Sayısı: 510

Kış Bahçesi, çift katmanlı bir roman. Amerika ve Rusya'da geçen iki ayrı zaman dilimine ayrılmış kitap sanki farklı farklı kişiler tarafından yazılmış gibi enteresan bir duruma sahip.

Birbirlerine zıt mizaca sahip iki kızkardeşten Meredith, evlenip babasının işini devralmış, Nina ise dünyayı gezerek muhabirlik yapan ünlü bir fotoğrafçı olmuştur. Babaları Evan'ın kalp krizi geçirip ölmesi üzerine bir araya gelen kızlar, çocukluklarından beri onlara mesafeli davranan anneleri ile başbaşa kalırlar. Anya, Evan'ın vasiyeti üzerine bir çocukluk masalını yeniden, bu defa tam olarak anlatmak zorundadır. Bu gerçek masal, aralarındaki ilişkinin buzlarını çözmeye yardım edecek midir?

Romanı, salt ismi ve kapağının güzelliği yüzünden almıştım. Beğenmediğimi söyleyemem ama Anya'nın hikayesi yani eski Rusya'da geçen zamanlar ne kadar duygu yüklü ve derinse, şimdiki zamanın hikayesi bir o kadar yavan geldi bana. O italik masal bölümleri çıkarılıp toplansa çok daha nefis bir kitap olacağına kanîyim.

Kitabı okurken iyi zaman geçirdim, devamını merak ettim, 500 küsur sayfa çabucak geçti ama bir başka Kristin Hannah okur muyum? Hayır.

9 yorum :

  1. kristin hannah kitapları arasında içindeki etkileyici masal göz önünde bulundurularak diğer kitaplarından ayrılıyor yazarın.... yazar her kitabında ısrarla aynı yemeği yedirmeye çalışıyor...kendini tekrarlıyor.. çerez olarak tüketilirse iyi diyebiliriz kitaba..ama daha fazla değil....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı olduğunu duyduğuma sevindim. Fazlası okunmaz diye düşünüyorum ben de.

      Sil
  2. Buraya taşındığımdan beri okuma hızım ve sıklığım arttı. Şehrin göbeğindekinden çok farklı, doğa ile iç içe yaşamak iyi geldi anlayacağınız. Her şehre gidişte de bir kaç kitapla dönüyorum eve. Kitap seçimlerimi kolaylaştırdığız için sayfanızı keyifle izliyorum, notlar alıyorum. Bu kitap da okunabilir dediklerimden..Teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece Kütüphanesi'nin böyle amacına ulaştığını duymak güzel. Keyifli okumalar diliyorum.

      Sil
  3. Gerçekten kapak al beni diyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım huzurlu bir kış mavisi, çok güzel :)

      Sil
  4. Kitaptan bende de var fakat şu an başka bir kitap okuyorum. En kısa zamanda sıra ona da gelecek. Bu arada blogunuz çok hoş. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sözleriniz için. :)

      Kış Bahçesi hoş bir kitaptı. Okuduktan sonra da yorumunuzu paylaşırsanız memnun olurum.

      Sil
  5. kitaplar harika

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.