1 Ekim 2020 Perşembe

SARI DUVAR KAĞIDI Charlotte Perkins Gilman

Yayın Evi: Tudem Delidolu Kitap
Basım Yılı: 2018
Sayfa Sayısı: 46

Sarı Duvar Kağıdı hikayesinin bu ciltli, illüstrasyonlu baskısı sevgili Eren yazdığından beri aklımdaydı ama sanırım baskısı yoktu epeydir, geçtiğimiz günlerde bulunca alıp okudum. 

Yazarın otobiyografik öğeler de taşıyan, gizemli hikayesinde  yaz mevsimi için taşrada büyük bir ev kiralayan bir çift var. Doktor olan adam, yörenin sakinliğinin karısının hezeyanlarına fayda sağlayacağını düşünüyor ve kızkardeşini de ev düzeniyle ilgilenmesi için yanlarına alarak eve yerleşiyorlar. Fakat en üst katta kaldıkları odaya kaplanmış, yer yer parçalanmış ve dökülmüş, rutubet lekeleriyle dolu sarı duvar kağıdı ilk gördüğü andan itibaren kadının sinirlerine dokunuyor ve kağıdın desenlerinde yaşayan, canlı bir şeyler olduğuna inanmaya başlıyor..

Charlotte Perkins Gilman'ın kısa ama etkili, ürpertici hikayesini ve Maria Brzozowska'nın naif çizimlerini çok beğendim, hatta Delidolu Kitap'ın ciltli-resimli hikayelerinde başka neler var diye merak ettim. 



4 yorum :

  1. Resimlere bende bayıldımmm not ediyorum hemen :)

    YanıtlaSil
  2. Okuduktan sonra da yorumlarınızı bekliyorum o halde.

    YanıtlaSil
  3. sevgili Biblio'cum, uzun zamandır blog ziyaretleri yapamıyorum ben de, son yazılarını kaçırmışım, bu kitı beğenmene çok sevindim, ben de çok sevmiştim, illustrasyonlar şahane, beni de andığın için çok teşekkür ederim, sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar hoşgeldin Eren’cim. Sen tavsiye ettiğinde merak etmemek ve alıp okumamak zor 😊 Teşekkür ederim.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.