27 Kasım 2020 Cuma

EVELYN HARDCASTLE'IN YEDİ ÖLÜMÜ Stuart Turton


Yayın Evi: İthaki Yayınları 
Basım Yılı: 2020 
Sayfa Sayısı: 453

Uzun zamandır bu kadar meraklı, sürükleyici bir polisiye roman okumamıştım. Elimden bıraktığım zamanlarda hatırıma gelen ve kitaba dönmek istediğim bir havası vardı; sisler içinde kasvetli bir ev, belli belirsiz bir hüzün hali ve sırlar, gizemler, bulmacalarla örülmüş bir hikaye..

Aynı günü sekiz farklı karakterde yaşayacak, o gece saat 22'de öldürülecek olan evin genç kızı Evelyn Hardcastle'ın katilini bulmadığı sürece, Blackheath Malikanesi'ndan asla çıkamayacak bir adam, ona çeşitli talimatlar veren ve bulmacanın cevabını bekleyen Salgın Doktoru, ölümcül nefesini ensesinde hissettiği Ayakçı, evde verilen baloya katılmak için gelmiş konuklar, ismini çağırarak uyandığından başka hakkında hiçbir şey bilmediği fakat yakın hissettiği Anna, büyük gizemin parçalarını oluşturuyor. 

Stuart Turton, gerçekten zeki ve yetenekli, okuyucusunu avucuna alıp tutmayı bilen bir yazar. Hatta madem Monogram Cinayetleri ile başlayan Poirot adının kullanıldığı bir polisiye seri yazılacaktı, Sophie Hannah yerine kendisinden talep edilmesi çok daha iyi olurdu. Her halukârda, henüz Türkçe'ye çevrilmemiş diğer kitabı The Devil and the Dark Water'ı ve daha sonra yazacaklarını da takip etmeyi düşünüyorum. 


4 yorum :

  1. "Mor İzler" ve "Kupa Dörtlüsü" sizin blogunuzdan gördüğüm, baskıları olmadığı için çeşitli sahaflara gidip araştırma yaparak edindiğim kitaplardan. İkisini de öyle beğenmişti ki. İnceleme ve değerlendirmeleriniz benim için oldukça kıymetli. Bu kitabı da listeme ekliyorum :) (Not: "Doktor March'ın Dört Oğlu" da kargoda, ulaşmasını heyecanla bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok şanslısınız, Doktor March’ın Dört Oğlu’nu ilk defa okuyacak olmayı isterdim 😍

    Mor İzler’i çok severim, aynı yazardan Siyamlı İkizler ve Çin Portakalı’nı o denli beğenmemiştim ama Kupa Dörtlüsü’nü henüz okumadım sanırım. Zina ve Cinayet ise okunacaklar kitaplığımda.

    Keyifli okumalar diliyorum.💕

    YanıtlaSil
  3. bu kitabı uzun zaman önce almıştım ama henüz okuma fırsatım olmamıştı Biblio'cum, okumak için sabırsızlanıyorum, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öne alırsan hayalkırıklığına uğramayacağını temin ederim Eren’cim. Okuduğumdan beri bir daha böyle etkileyici bir kitap ne zaman karşıma çıkar acaba diye bakınıyorum, İthaki’nin listelerini altüst ediyorum filan ☺️ Ama bulamadım.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.