12 Mayıs 2012 Cumartesi

KANLI ODA_Angela Carter


Yayınevi: Everest Yayınları
Basım Yılı: Aralık 2001
Sayfa Sayısı: 192

Angela Carter'ın harikulâde kitabı Büyülü Oyuncakçı Dükkanı'nından çok etkilenince, ardından yazarın hikayelerinden oluşan Kanlı Oda'sını da görmek istedim. Kırmızı Başlıklı Kız, İğneli Fıçı, Güzel ve Çirkin gibi bilindik masalları yazarın kendi diline uyarladığı kitap, 10 esrârengiz hikayeden oluşuyor:

Kanlı Oda, 
Kar Çocuk
Kurtadam
Bay Aslan Gönül Avında
Kurtlar Arasında
Kurt Alice
Orman Cinlerinin Kralı
Kaplanın Gelini
Çizmeli Kedi
Aşk Yuvasının Hanımı

 'Yol, saten bir gelinliğin dökülen etekleri gibi bembeyaz ve lekesizdi..'  Angela Carter'ın kadınsı ve güzel anlatımı bu kitapta da kendini gösteriyor. Masal ve efsanelerini süsleyen prensesler, karanlığın içinden gelen cadılar, büyücü, vampir, kurtadam ve canavarlarla, kurduğu fantastik dünya içinde dolaşılması heyecan verici bir yer halini alıyor.

İşin enteresan tarafı kitaba adını vermesine rağmen, beğenmediğim tek hikaye Kanlı Oda'ydı. İçerdiği yüksek dozdaki vahşeti çiğ bir şekilde yansıttığı için okumaktan rahatsız oldum. Diğer hikayelerde bu doz daha iyi dengelenmişti diye düşünüyorum.

Kanlı Oda, yazarın belki en iyi referansı değil ama okuması zevkli ve merak uyandırıcı bir kitap. Çocukluk masallarını bir de Angela Carter'dan dinlemek hiç fena fikir değil diye düşünüyorum.


6 yorum :

  1. Yazarın önceki kitabı zaten listemdeydi, bu alıntıdan sonra merakım iyice arttı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Büyülü Oyuncakçı Dükkanı'nı okumak için hiç bekleme derim.

      Sil
  2. senin blogunu oumak bana iyi geliyo çünkü yeni şeyler not ediyorum kitapçı yolları bana gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpermiş :) Böyle yorumları okumak da beni çok mutlu ediyor, teşekkürler.

      Sil
  3. ben de çok merak ettim fantastik dünyalar hep ilgimi çeker mitoloji sevgimden belli sanırım ;)
    Çok teşekkürler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğini sanıyorum canım, hele Büyülü Oyuncakçı Dükkanı'nı mutlaka okumalısın.

      Sil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.