28 Kasım 2011 Pazartesi

SAKIN KIMILDAMA_Margaret Mazzantini

Bir roman okurken zihnimizde onunla alakalı bir film oluşur, yazarın verdiği ipuçlarına göre karakterler ve mekanlar, durumlar şekillenir. Hal böyle olunca kitabını okuyup çok sevdiğim hikayeleri, başka bir zihnin ürünü olarak beyazperdede görmek, uyarlama ne kadar iyi olursa olsun beni her zaman rahatsız eder..

Fakat bu defa tam tersi bir durum söz konusu. Non Ti Muovere-Sakın Kımıldama, izlediğimde çok içime dokunan bir film olduğundan, başrol oyuncusu Sergio Castellitto'nun karısı Margaret Mazzantini'nin yazdığı, 2002'de İtalya'da dört ödül almış romanı okumak istedim.

Kızı motosiklet kazası geçirerek komaya giren bir doktorun, ona geçmişte yaşadığı bir hikayeyi anlatması şeklinde kurgulanmış romanda, olayları Timoteo'nun kaleminden dinliyoruz. Angela'ya anlattığı; güzel ve başarılı bir gazeteci olan karısı Elsa'yı, onunla kıyaslanamayacak çirkinlikte bir kadınla, kentin varoşlarında yaşayan İtalia'yla aldatışının hikayesi. Ona nasıl tutulduğu ve adeta iğrenerek sevdiği, bu garip, çarpık hikayenin hayatını nasıl altüst ettiğine dair herşeyi Timoteo açıkyüreklilikle paylaşıyor.

Kitabı okumakla hiç iyi etmemişim ama bunun romanın hoşluğuyla bir ilgisi yok. Penelope Cruz yüzünden İtalia'yı göremedim, Sergio Castellitto sebebiyle de Timoteo'ya vakıf olmam mümkün olmadı maalesef. Filmden görüntüler sürekli kafamın içinde olduğu için romana nüfûz edemedim.

Benim için filmiyle kalması gereken bir hikayeydi ama eğer filmi izlemediyseniz bu kitabı mutlaka okuyun. Gerçekten dokunaklı, farklı ve güzel bir tarzı var. Margaret Mazzantini boş bir kalem değil. 



7 yorum :

  1. Gerçekten ilginç, kitabı tam filmi eksik bulanlardanım her zaman ben de ama bazen bazı filmler kitaplardan iyi olabiliyor , ama bazen...

    YanıtlaSil
  2. bu kitabı merak ediyorum bir süredir.okuyacağım inşaAllah...eğer bir kitabın filmide varsa ya filmini izlerim ya da kitabı okurum...çünkü anlattığın olay bendede gerçekleşiyor...

    YanıtlaSil
  3. cimcime,

    bu kitabın filmi de kendinden iyi olan nadirlerden. :)

    SİHİRLİ TORBA,

    Filmini tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. Kitabı beğenmiştim, ruh halime uymuştu.. Okuduğum kitabın filminden kaçanlardanım ama film de iyi diyorsan denemek lazım...

    YanıtlaSil
  5. Kitap zaten sanki senaryo olması için yazılmış gibi geldi bana. Belki önce filmini izleyip çok beğendiğimden. Mutlaka izlemek lazım.

    YanıtlaSil
  6. Bazen gerçekten bazı kitaplar filme daha çok yakışıyor filmi de kitabı da merak ettim
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Evet canım, film çok etkileyiciydi, kitabı da hiç fena değil. =)

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.