19 Kasım 2011 Cumartesi

TÜYAP KİTAP FUARI 2011


Son günlerini yaşayan Tüyap Kitap Fuarı'na gitmemeye karar vermiştim ve rahattı içim. Okunacak yığınla (46 adet) kitap dururken yenilerini almasam iyi olur diye düşünüyordum.


Geçen sene son günlere mecbur kaldığım için çocuk izdihamının ortasına düştüğümden, bu sene ilk günler geçtikten sonra fuar düşüncesi bitti kafamda. Bugün de (cumartesi) öyle sakin sakin oturuyor, çeşitli kitap sitelerinden yeni (çevirileri tam) Christie'lere bakıyordum. Listemi ekledim düzenledim, ne kadar zaman sonra alırım diye düşündüm filan.. O esnada telefon çaldı. "Fuara gitmek ister misin?" diye bir teklif. :) "Gidiyim Christie'lerimi aliyim bari" :) dedim ben de.

Sonrası 12 Christie ve +8 kitap. Gerçi Dönüşüm sayılmaz, çünkü yazı atölyemizin sergisine dekor olarak gidip geri dönmediğinden beri yeniden almak istiyordum kendisini.

Fuara giderken fazlasıyla trafik ve yol çalışması olduğundan 2 saate yakın bir süre sonucunda varabildik. Otoparklar, etraf v.s. kalabalık gibi görünüyordu ama içerisi fena değildi haftasonu olmasına rağmen. Belli başlı yayınevlerinin toplandığı 3. salonda buldum bütün istediklerimi. Ufak bir gezintiden sonra Christie yığınımı aldığım/yanıma da bir tekerlekli valiz almadığım(!) için diğer salonları dolaşamadım. Emanet kutuları gibi bir şey olsa fuarda cidden iyi olur, yahut vardır da ben bilmiyor olabilirim. Arada yükü boşaltıp, yenilerine rahat rahat bakabilirdik o zaman.

Kitaplara gelirsek;

Ayrıntı Yayınları'ndan; şu an okuduğum kitabın (Seni Sevmiyorum) devamı olan Aşk Vesaire _ Julian Barnes ve Kurmaca Nasıl İşler _ James Wood 'u,

Engin Yayıncılık'tan çok sevdiğim ve kütüphanemde durmasını istediğim kitaplardan biri olan Charles Dickens _ İki Şehrin Hikayesi 'ni,

Gece Kütüphanesi'ne yazdığım ilk cümlelerin konusu Coraline'in İthaki Yayınları'ndan çıkmış, güzel çizimlerle süslü-ciltli kitabını,

Timaş Yayınları'ndan üç kıymetli hatunun hayatını; Musa aleyhisselam'ı yetiştiren Asiye validemiz (Nil'in Melikesi), İsa aleyhisselam'ın annesi Meryem validemiz (Siret-i Meryem) ve Peygamber Efendimiz'in (sallallahü aleyhi ve sellem) hanımı Hatice validemizi anlatan Çöl/Deniz isimli kitapları aldım. Hakiki güzelliklere vakıf, bu dirayetli ve mukaddes hanımların akıcı bir uslüpla yazılmış menkıbelerini okumayı hep sevmişimdir. Bu kitapları da öyle merak ediyorum.

Timaş'ın fotoğrafta Kafka'nın üzerinde görülen şekilli "İyi ki Kitaplar Var..." ayracı ve Okur Yazar dergisi, Altın Kitaplar'ın Agatha Christie'li nefis ayraçları ve Ayrıntı Yayınları'nın John Fowles (Aşk aslında, diğer insanın  içinde varolan bir şey sevmekten çok, kendi içimizde yer alan sevme kapasitedir), Tom Robbins (Mükemmel aşkı biçimlendirmek yerine, vaktimizi mükemmel aşıklar arayarak heba ettik) yazılı ayraçları akşamın diğer ganimetleri oldu.

Agatha Christie'nin harikulade kitabı Geceyarısı Cinayeti "Sonum, başlangıcımdır." cümlesiyle başlar. Az ve öz, ne kadar doğru bir ifade. Fuara gitmeden önce sonumun nasıl olacağı belliydi. Maalesef kitap konusunda iradeli olduğum durum sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Her türlü şeyin lüksünden vazgeçebilirim ama kitaba gelince iş değişiyor.

Her halukarda, ritüel bozulmadığı, bu sene de fuara gidebildiğim için mutluyum. An itibariyle, kolayca tahmin edileceği üzere kitaplarıma bakıp bakıp seviniyorum. Çok uzamayan bir süre zarfında, 66 zirvesine ulaşan listemi hafifletmek ümidiyle..


19 yorum :

  1. Gerçekten güzel kitaplar almışsın..Christie ayraçları harikaymış; keşke altın kitaplara uğrasaydım,aslında aklımdaydı fakat gittiğim gün çocuk kalabalığından pek duramamış ve alıcaklarımı da unutmuştum.
    Ayrıntı yayınları kitaplarının harika olmasının yanı sıra ayraçları da bir harikaydı,baya aldım ..
    Keyifli okumalar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Christie ayraçları fuardaki en sevindiğim şey oldu açıkçası :) Ama Ayrıntı'nınkiler de çok güzeller. Bu iki yazar harici de vardı sanırım ama torbadan bunlar çıktı.

    Çocuklar varken Tüyap hiç çekilmiyor. geçen sene ben de kendimi dışarı zor atmıştım, haftasonu ise ummadığım kadar sakindi.

    Kasım ağacınız da çok hoş bu arada. Size de keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
  3. Güzel seçimler. Ve gerçekten iyi ki kitaplar var :)

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel bir ifade değil mi? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. wowwww Agatha Christie'ler muhteşem gözüküyorlar. kıskandım galiba :)

    YanıtlaSil
  6. Çok tatlılar bence de :)

    YanıtlaSil
  7. güle güle oku bibliocum. 66 kitabı bi anda aldın sandım =)

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Euphoric'cim. O çılgınlık seviyesine erişmeme az kaldı =)

    YanıtlaSil
  9. yaaa büyülenerek okudum resmen bir çok kitap almışsın bayıldım güle güle oku :))

    YanıtlaSil
  10. Nasıl güzel bişiii bende zor tutuyorum kendimi batıcaz bi gün o olcak valla :))

    CURCUNAM

    YanıtlaSil
  11. Hamide,

    Güzel yorumun için teşekkür ederim, böyle yazıları okumayı çok seviyorum ben de.

    Curcunam,

    Aynen. :) Kitaptan batabilirim.

    YanıtlaSil
  12. çok güzel görünüyorlar canım güle güle oku(yalım) :))

    YanıtlaSil
  13. :)) evet canım, senin desteğin olmazsa bitiremem zaten ben bunları.

    YanıtlaSil
  14. tipik bir okuma arsızı olarak kitaplarınıza bayıldım. Hele de Agatha Christie kitaplarına. Ntv yayınlarından çıkanları almakta kararsız kaldığım için pek bir pişmanım doğrusu. En kısa zamanda alıp, okusam iyi olacak.

    Paylaşım için çok teşekkürler, sevgiler...

    http://izlenimlerinderinligi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Hoşgeldiniz brai.

    Kitap fotoğraflarının her halini sevdiğim için böyle yazılar bloglarda görmekten en keyif aldıklarım oluyor benim de.

    NTV yayınlarından Christie'lerin çizgiroman şeklinde olanları basıldı bildiğim kadarıyla. Okuyup kafamda şekillendirmeyi tercih ettiğim için onlara bakmadım hiç. Ama Agatha Christie'nin dünyasına bir kapı olabilir elbette.

    Gece Kütüphanesi'ne her zaman bekleriz. Yorumunuz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. ah, orda olabilmeyi ne çok isterdim...

    YanıtlaSil
  17. Seneye nasip olur umarım.

    YanıtlaSil
  18. Biblio ben nasıl kaçırmışım bu yazıyı;) Ne güzel kitaplar almışsın, çok kıskandım özellikle o Agatha Christie'leri;)) Ayraçlara da bayıldım, ne güzelmiş=)

    YanıtlaSil
  19. Teşekkür ederim Güngör'cüm. :) Ayraçlar hazine gibiydi cidden.

    YanıtlaSil

Burası sukûnetin hakim olduğu, tenha bir kütüphane. İçinden geçenleri fısılda ki orada olduğunu bileyim.